Rekrytering

Rekrytering innebär att hitta, attrahera och anställa rätt personer till rätt plats. För att få tag på de främsta kandidaterna krävs både tid, engagemang och kunskap vilket vi besitter på Bemannix. Vi ser till kundens specifika behov och formar rekryteringsprocessen utifrån era krav och önskemål. Sedan hösten 2020 är vi certifierade via Almega som ett auktoriserat rekryteringsföretag vilket innebär att vi uppfyller villkoren för kvalitativa rekryteringsprocesser.

Vi på Bemannix har mångårig erfarenhet av rekrytering inom många olika branscher. För er som kund innebär det att vi kan bidra med god kännedom och kunskap inom flertalet verksamhetsområden och att vi har en väl utarbetad och kvalitetssäkrad rekryteringsprocess. Fokusera på er kärnverksamhet så tar vi hand om er rekryteringsprocess!

Vår rekryteringsprocess
  • Beställning från kund

     

    Bemannix får en beställning från er och tillsammans fastställer vi en kravprofil.

  • Annons

    Bemannix publicerar en annons utifrån den kravprofil vi tillsammans fastställt.

     

    Annons

  • Urval

     

    Bemannix gör ett urval på de ansökningar som kommit in utifrån screeningfrågor och CV-granskning.

  • Telefonintervju

    Bemannix ringer upp kandidater för en första telefonintervju.

     

    Telefonintervju

  • Intervju

     

    Bemannix har en första intervju med kandidaten. En kompetensbaserad intervju.

  • Referenser

    Bemannix tar minst två referenser på de kandidater som vi finner lämpliga efter intervjun.

     

    Referenser

  • Presentera för er

     

    Vi presenterar de kandidater som vi tycker passar er efter alla steg. Då får ni självklart ha en andra intervju med dem.

Låter det bra?

Kontakta oss för en vidare diskussion!

Kontakta oss

1 + 1 = ?

Kontakta oss

7 + 1 = ?