Frågor?

Här har vi samlat de vanligaste frågor vi brukar få gällande vår verksamhet. Om du saknar en fråga är du naturligtvis välkommen att kontakta oss på 08-555 687 00,  info@bemannix.se eller ställ en fråga på vår Facebook-sida. För mer info om hur det är att arbeta i bemanningsbranschen, besök www.bemanningsforetagen.se.

Vilka typer av tjänster erbjuder ni?

Vi tillsätter först och främst uppdrag inom våra affärsområden Lager, Transport, Bygg & Anläggning, Industri och Kontor. Exempel på tjänster är lastbilschaufförer, truckförare, orderplockare, montörer, återvinningspersonal samt inom det administrativa området. Till exempel kundtjänstmedarbetare, ordermottagare eller ekonomiassistenter. För info kring vilka fler tjänster och uppdrag vi tillhandahåller, kontakta oss på 08-555 687 00 eller maila oss på info@bemannix.se.



Hur söker jag era tjänster?

Du hittar våra aktuella tjänster under ”Lediga Jobb”. Naturligtvis kan du göra en spontanansökan. Connecta med oss på Karriärsidan så kommer du att finnas med i vår CV-databas för kommande uppdrag. Följ instruktionerna och fyll i de efterfrågade uppgifterna för att bli så sökbar som möjligt när vi letar efter relevant kompetens.

Hur fungerar det att arbeta som bemanningskonsult?

Som konsult är du företagets ansikte utåt och därmed vår viktigaste resurs och ambassadör. Du kommer att representera oss hos en enstaka kund eller flera olika kunder. Här bygger du på ditt CV och skapar nya värdefulla kontakter. Som anställd är du alltid försäkrad om något skulle inträffa på arbetsplatsen.



Hur fungerar lönesättningen?

Om din anställning omfattas av avtalet för arbetare så följer din lön kundföretagens löneläge och du tjänar i snitt lika mycket som de anställda på kundföretaget som har arbetsuppgifter som motsvarar dina. Detta brukar kallas för GFL (genomsnittligt förtjänstläge) eller T+P (tidlön + prestationslön). Din lön kommer därför att variera från uppdrag till uppdrag. Kollektivavtalet innehåller regler om Garanti som i vissa fall kan utbetalas mellan uppdrag.

Som tjänsteman har du en garanterad lön för minst 133 timmar per månad (150 timmar per månad efter 18 månaders sammanhängande anställning. Om du arbetar fler timmar än så, får du en särskild prestationslön för dessa timmar.

källa: Bemanningsforetagen.se

Vad händer efter att jag har sökt ett jobb hos er?

Om du har skickat in en spontanansökan och inget behov föreligger, sparas din ansökan för framtida behov. Om du har skickat in en ansökan för en specifik och utannonserad tjänst, hanterar vi din ansökan så fort vi kan, med totalgenomgång i samband med att ansökningstiden går ut. Vi ser dock att du skickar in din ansökan så fort du kan.

När du skickat in din ansökan, hanterar vi den genom en urvalsprocess, där kravspecifikation matchas mot dina ansökningshandlingar. Utifrån matchningen kontaktar vi sedan dig för en första telefonintervju, och därefter intervju hos oss för personlig presentation. Om du inte blir kontaktad för utannonserad tjänst, ser vi gärna att du söker några av våra andra utannonserade tjänster.


BE-MANNIX AB
Grosshandlarvägen 3, 120 44 Årsta

Telefon 08 – 555 687 00
info@bemannix.se